Rutinele reprezintă activitățile-reper după care se derulează întregul program al zilei la Grădinița „Little M’House”. Acestea acoperă nevoile de bază ale copilului și contribuie la dezvoltarea globală a acestuia. Rutinele înglobează activități precum sosirea copilului, întâlnirea de dimineață, micul dejun, igiena – spălarea și toaleta, masa de prânz, somnul de după-amiază, gustările, plecarea și se disting prin faptul că se repetă zilnic, la intervale aproximativ stabile, cu aproape aceleași conținuturi.
La sosire și la plecare, educatorul creează o atmosferă plăcută, caldă, în care copilul pătrunde cu încredere, este îndrumat către alți copii cunoscuți drept parteneri de joc pentru a accepta mai ușor despărțirea de părinți.
Gimnastica de înviorare se desfășoară zilnic, timp de 10-15 minute, în aer liber sau în sala de grupă, în funcție de condițiile atmosferice, și contribuie la ridicarea tonusului emoțional și muscular al copiilor. Aceasta implică exerciții distractive cu caracter imitativ, realizate pe muzică, pentru a crea o atmosferă plăcută și pentru a antrena tot organismul.
Intâlnirea de dimineață creează o atmosferă plăcută, prietenoasă, plină de veselie și permite copiilor să exerseze deprinderi importante cum ar fi ascultarea, vorbirea, urmarea indicațiilor și luarea deciziilor. Structura întâlnirii de dimineață include elemente obligatorii (salutul, prezența, calendarul naturii) și elemente la alegere (activitate de grup, noutatea zilei, elemente-surpriză).
Micul dejun și masa de prânz sunt momente în care copiii socializează și își formează deprinderile în vederea unei alimentații sănătoase și a unui stil de viață sănătos. Aceștia își exersează simțurile (văzul, gustul, mirosul, simțul tactil), recunosc gustul alimentelor, exprimă dacă le place sau nu un anumit aliment. Este important să cunoaștem alergiile sau intoleranțele alimentare ale copiilor și obiceiurile alimentare pe care le-au deprins în familie.
Somnul de după-amiază este o etapă dificilă, în special pentru copiii care adorm pentru prima dată separați de părinți. Se recomandă ca în prima săptămână copiii să fie luați acasă după masa de prânz pentru a se acomoda treptat la programul de grădiniță. Personalul de îngrijire, educatoarele și părinții trebuie să colaboreze pentru a face ca această etapă să fie cât mai ușoară pentru copii. În perioada de acomodare, copiii sunt lăsați să doarmă cu jucăria preferată sau cu alte obiecte de substituție.
Pentru o bună organizare, personalul de îngrijire demonstrează întotdeauna calm, blândețe și atenție, acordând sprijinul necesar fiecărui copil în parte. Părinții sunt rugați să eticheteze hainele și încălțămintea copiilor pentru a le putea recunoaște și să asigure zilnic vestimentație și pampersi de schimb.
Instituția noastră, în calitate de creșă, se implică activ în cultivarea unei relații pozitive cu familia copilului. Relația între instituția de educație timpurie și familia copilului trebuie să fie privită ca un parteneriat educațional bazat pe respect reciproc, înțelegere, acceptarea diferențelor și cooperare eficientă. Educația incluzivă este fundamentul nostru, aducând toți copiii împreună în aceeași grupă și facilitând dezvoltarea deplină a potențialului fiecărui copil.
La grădinița „Little M’House,” ne bucurăm de oportunitatea de a contribui la creșterea și educarea copiilor dumneavoastră, promițând să oferim un mediu sigur, stimulativ și plin de iubire pentru fiecare micuț.
Lasă un răspuns