Timisoara, C. Bogdanestilor, nr.3

Introducere în educația timpurie

gradinita

Conform cercetarilor din educatie si a neurobiologilor, copiii dobandesc doar o mica parte din
cunostinte in sistemul de educatie formala (estimarile variaza intre 10 si 30%). In fiecare zi copiii
exploreaza in mod creativ lumea din jurul lor. De cand se nasc, incep sa dobandeasca abilitati
complexe si cunostinte de baza esentiale jucandu-se si interactionand cu persoanele care ii ingrijesc
si cu alti copii. Ca urmare, este deosebit de important sa facilitam si incurajam invatarea informala
in primii ani de viata. Dovezile arata ca, atunci cand copiii inregistreaza intarzieri in dezvoltare la varstele mici,
recuperearea ulerioara poate fi destul de anevoiasa. De aceea este atat de important sa le oferim tot
sprijinul necesar pentru a beneficia de un start bun in viata. Noul curriculum pentru educatie timpurie pleaca de la necesitatea de a cunoaste nivelul de
dezvoltare al fiecarui copil si de a urmari dezvoltarea optima a fiecaruia pe toate cele 5 domenii
de dezvoltare. Se recomanda o centrare reala pe nevoia fiecarui copil de manifestare a aptituidinilor
si abilitatilor proprii specifice intr-o viziune moderna in care jocul are o pondere ridicatasi in care
rolul activitatiilor reflexive si al parteneriatului intre cadre didactice si parinti pot influenta major
parcursul educational al copilului.
In educatia anteprescolara (a copilului de pana in 3 ani), tipurile de activitati de invatare prezente
in planul de invatamant sunt:

  1. Activități tematice
  2. Jocuri și activități liber alese
  3. Rutine și tranziții
Tags :
gradinita
Share This :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recent Post

Ai o întrebare?

Nu ezita să ne contactezi.